ورود
مرکز سلامت و توسعه پایدار

سلامت

سلامت دارای چهار جنبه سلامت جسمی، سلامت معنوی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی می باشد.

مرکز سلامت و توسعه پایدار شهرداری ارومیه خواندنی های سلامت
مرکز سلامت و توسعه پایدار شهرداری ارومیه

اخبار و رویدادها

باید به اجرای قوانین سلامت کار توجه کنیم

باید به اجرای قوانین سلامت کار توجه کنیم

نویسنده: خانم لطفی/ﺳﻪشنبه, 14 اردیبهشت,1395/دسته ها: دسته خبر

دکتر صاق نیت گفت: نیروهای آموزش دیده بهداشت محیط و متخصصان طب کار برای حفظ سلامت در محیط کار را در اختیار داریم و با همکاری های بین سازمانی می توانیم گام های موثری در این زمینه برداریم.

به گزارش وبدا دکتر خسرو صادق نیت، رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: سلامت محیط کار یکی از مسایل بسیار مهم است که در حال حاضر کشورهای پیشرفته دنیا سرمایه گذاری ویژه ای در مورد آن انجام داده اند و ما نیز باید در همین راستا گام برداریم.

دکتر صادق نیت در این مورد با اشاره به مراسم روز ایمنی و سلامت کار که هفته گذشته برگزار شد افزود: با توجه به اینکه یکی از موانع مهم سلامت محیط کار در تمامی سطوح کارگری تا مدیریتی، بحث های مربوط به استرس است، محوریت روز جهانی ایمنی و سلامت کار امسال نیز بر همین موضوع متمرکز بود.

وی با اشاره به شیوع و پرعارضه بودن اضطراب و استرس در محیط کار خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیاری از عوامل ایجاد کننده این موضوع قابل کنترل هستند و می توان با شناسایی عوامل ایجاد کننده و در مرحله بعد اقدام برای مدیریت آن، استرس در محیط های کاری و عوارض جسمی و روانی آن را تا حد زیادی کاهش داد.

دکتر صادق نیت بسترهای مناسب برای تامین سلامت محیط کار در کشور را فراهم دانست و گفت: همکاری های بین سازمانی، وجود قوانین لازم و مناسب برای اجرا و در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و مجرب سه عامل اصلی تامین سلامت محیط کار هستند و خوشبختانه هر سه مولفه تا حدود زیادی برای ما در کشور فراهم شده است.

رییس مرکز سلامت محیط و کار عنوان کرد: نیروهای مجرب و آموزش دیده بهداشت محیط و همچنین متخصصان طب کار می توانند در همکاری با سازمان ها و ارگان های مختلف، سلامت محیط های کار در کشور را تا حد زیادی تامین کنند و همکاری های مناسبی هم بین ارگان های ذیربط مثل وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه وجود دارد که در آینده بیشتر نیز خواهد شد.

دکتر صادق نیت در پایان گفت: در حوزه قانون گذاری نیز باید گفت قوانین خوبی در زمینه سلامت شغلی در کشور وجود دارد و از این نظر مشکل چندانی نداریم؛ آنچه باید بیش از همه مورد توجه قرار گیرد اجرای قوانین در جهت ارتقای سلامت کار است و سیستم تشکیلاتی وزارت بهداشت در این زمینه همه تلاش خود را به کار گرفته است.

 

پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


تعداد نمایش ها (1725)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x

گزیده های سلامتی

Urmia Municipality Health Center

آرشیو خبر

آخرین اخبار سازمان سلامت و . . .

برنامه کلاس ها

آخرین اخبار سازمان سلامت و . . .

آخرین اطلاعیه های سازمان های سلامت

 

خواندنی های سلامت

آخرین مطالب و پژوهش های حوزه سلامت

آمار بازدید
دی ان ان