ورود
مرکز سلامت و توسعه پایدار

سلامت

سلامت دارای چهار جنبه سلامت جسمی، سلامت معنوی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی می باشد.

مرکز سلامت و توسعه پایدار شهرداری ارومیه خواندنی های سلامت
مرکز سلامت و توسعه پایدار شهرداری ارومیه

اخبار و رویدادها

پیشگیری از حوادث شغلی سخت ترین مرحله طب کار است

پیشگیری از حوادث شغلی سخت ترین مرحله طب کار است

نویسنده: پشتیبانی/شنبه, 16 آبان,1394/دسته ها: سلامتی

رییس مرکز سلامت محیط و کار:

پیشگیری از حوادث شغلی سخت ترین مرحله طب کار است

رییس مرکز سلامت محیط و کار در هفتمین همایش کشوری طب کار و بیماری های شغلی، پیشگیری از حوادث شغلی را سخت ترین مرحله طب کار اعلام کرد.

به گزارش وبدا، دکتر خسرو صادق نیت گفت: معمولا افکار عمومی جامعه و همچنین توجه حمایت کنندگان بحث سلامت بیشتر به سمتِ درمان یک آسیب معطوف می شود تا پیشگیری از یک سانحه، بنابراین پیشگیری از حوادث و ارتقای سلامت در بخش طب کار و بیماری های مرتبط با شغل افراد، مغفول واقع شده و در حقیقت سخت ترین مرحله کار است.

 وی افزود: پیشگیری از حوادث شغلی و بیماری های مربوط به کار نیازمند توجه جدی و آگاه سازی مردم است. حوادث شغلی معمولا درمان سخت تری نسبت به سایر بیماری ها دارند، بنابراین توجه به پیشگیری دراین بخش مهم تر است.

 وی ادامه داد: ارتقای سلامت شغلی یک کار جمعی و نیازمند توجه همه بخش های ذیربط در ارگان های مختلف است. تمام افرادی که در کنار کارشناسان بهداشت محیط، متخصصات طب کار و پزشکان شاغل در فیلد هستند در کنار هم می توانند به حل این مشکل بیردازند.

دکتر صادق نیت بیان کرد: در کنار وزارت بهداشت دستگاه های اجرایی دیگری همچون سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه با فعالیت های منسجم حفظ و ارتقای سلامت شاغلین را پیگیری کنند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار اظهار داشت: ارتقای سلامت شاغلان و طب کار یک موضوع چند وجهی است و به تخصص های مختلف نیازمند است. این همایش نیز درصدد اینست که کاری کند تا سلامت کارگران و شاغلین ارتقا یافته و بیماری های مرتبط با آنان کنترل شود.

 وی در پایان سخنانش با اشاره به مشکلات جدی که دراین عرصه وجود دارد سوانح جاده ای برای مردم و رانندگان را یکی از مصداق های لازم برای ارتقای سلامت شاغلان و مردم دانست.

 

پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


تعداد نمایش ها (1987)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x

گزیده های سلامتی

Urmia Municipality Health Center

آرشیو خبر

آخرین اخبار سازمان سلامت و . . .

برنامه کلاس ها

آخرین اخبار سازمان سلامت و . . .

آخرین اطلاعیه های سازمان های سلامت

 

خواندنی های سلامت

آخرین مطالب و پژوهش های حوزه سلامت

آمار بازدید
دی ان ان